Begroting 2018

Bedrijfsvoering

Dienstverlening

Het maatschappelijk effect
De tevredenheid over de levering van de producten en diensten en over de manier waarop onze inwoners en ondernemers mogen meedenken en meedoen over de inrichting van onze samenleving.

Doelstellingen:

  • Waardering voor de dienstverlening verhogen ten opzichte van de 0-meting in 2017 door het onderzoek “waar staat je gemeente”.
  • Digitale levering van onze producten en diensten maximaal vergroten.
  • Participatie van onze inwoners en ondernemers stimuleren en initiëren.

Wat gaan we doen?
Fysieke dienstverlening
Het klantonderzoek dat door I&O-Research is uitgevoerd zal worden uitgewerkt in concrete acties waarmee we onze dienstverlening verder zullen verbeteren. We zetten in op hostmanship, waarbij wij onze inwoners het gevoel geven dat ze welkom zijn. Door middel van hostmanship geven we tevens verder vorm aan de beleving van de klantwaarden: toegankelijk, samen, slagvaardig en zorgvuldig.

Digitale dienstverlening
We investeren verder in onze digitale dienstvelening. Het streven is om dat wat we digitaal aan kunnen bieden, ook digitaal beschikbaar is. We gaan een dashboard ontwikkelen waardoor we kunnen meten waar onze verbeterkansen liggen, waardoor we continue bezig kunnen zijn met de ontwikkeling en verbetering van onze digitale dienstverlening.

We maken gebruik van de algemeen geaccepteerde digitale kanalen om te communiceren met de klant, waarbij social media ook een steeds belangrijkere rol vervult.  

Participatie
De dorpsgesprekken zijn succesvol en leiden tot doe-groepen die ideeën en wensen in het kader van de leefbaarheid in de dorpskernen uitwerken. Een doorontwikkeling van participatie binnen onze gemeente wordt in 2018 verder uitgewerkt en vorm krijgen.